Servicii SEO – Scurt ghid pentru începători

servicii SEO

Servicii SEO – Scurt ghid pentru începători

Avem un banc sec preferat: un expert SEO intră într-un bar, cafenea,bistro, restaurant, bufet, braserie, pub….

Dacă ai zâmbit și tu, înseamă că ai câteva noțiuni despre servicii SEO. Dacă te gândești “Ce, ăsta e banc?“, înseamnă că încă nu ești familiarizat cu noțiunea de SEO, iar acest ghid SEO pentru începători, pe care o să-l regăsești în rândurile de mai jos, îți va fi de un real folos.

Legenda spune că un bărbat prudent a spus la un moment dat “Nu am nevoie de Google, nevastă-mea le știe pe toate”. Punem înțelege de ce a afirmat acest lucru, dar ne permitem să îl contrazicem. Cu argumente, evident.

Google face parte din viața noastră, a tuturor. Ne folosim de el cât se poate de mult, fie că vorbim despre afișarea business-ului nostru în căutările potențialilor clienți, fie că vorbim despre afișarea celor mai relevante rezultate în căutările noastre, Google ne ajută mereu și le știe pe toate. Totuși, te-ai gândit vreodată cum alege Google, ce conținut să afișeze la fiecare căutare? Răspunsul este scurt: cu ajutorul SEO.

Nu știi ce este SEO? Nu-i nimic. Vei parcurge acest scurt ghid SEO pentru începători și îți vei face o idee.

Ce vei afla din ghidul servicii SEO?

Ce este SEO?

De ce este SEO important?

Faci SEO singur sau apelezi la un specialist?

Elemente de bază SEO

Cum să găsești și să alegi cuvintele cheie potrivite

Cum să faci primii pași în SEO

Ce trebuie să eviți

Concluzii despre SEO

Ce este SEO?

Search Engine Optimization, sau pe scurt SEO, este procesul prin care se îmbunătățește afișarea în rezultatele organice din Google. Cu alte cuvinte, este modul unui website de a anunța motorul de căutare: Hello! Uite ce conținut bun am! Pick me! Pick me!

În primele rezultate din Google nu vei găsi niciodată site-uri slabe, fără conținut de calitate. Mereu îi va scoate în față pe cei mai buni, așa că rolul SEO este de a te ajuta să arăți că ești cel mai bun dintre cei mai buni.

Noțiunea de servicii SEO a apărut la scurt timp după ce au apărut și motoarele de căutare, iar astăzi s-a format o adevărată industrie în jurul ei, devenind o strategie esențială a marketingului online.

Dacă vrei să înveți SEO este important de știut, de la început, că ai nevoie atât de abilități tehnice cât și de abilități creative.

De ce este SEO important?

Este simplu. Pentru că oamenii se folosesc de căutările Google pentru a găsi lucrurile, informațiile sau serviciile de care sunt interesați. Evident și potențialii tăi clienți folosesc Google. Profilul pe care l-ai realizat pentru potențialul tău client, se regăsește printre cei ce caută pe Google. Deci, fie că ai un magazine online, fie că oferi servicii, fie că ai un site de prezentare sau un blog, pentru a fi descoperit de clienți, ai nevoie de SEO. Ai nevoie de optimizare pentru motoarele de căutare.

Se spune că dacă vrei să ascunzi ceva, plasezi acel ceva pe a doua pagină din Google. Cu alte cuvinte, ca să îți bată clienții la “poartă”, este esențial să fii printre primii.

Faci SEO singur sau apelezi la un specialist?

Putem spune că există noțiuni de bază în SEO pe care le poți învăța și le poți stăpâni și tu, dar o strategie complexă de SEO, care să aducă rezultate de top, necesită un specialist SEO.

 Elemente de bază SEO

Când spui servicii SEO, spui cuvinte cheie. Cuvintele cheie sunt acele cuvinte sau grupuri de cuvinte pe care oamenii pe caută pe Google, acele cuvinte după care oamenii îți vor căuta conținutul.

Mai exact, dacă ai un business cu pantofi custom made, întrebă-te ce vor căuta oamenii care sunt interesați de o achiziție, în această direcție.

Mai jos, poți observa câteva cuvinte cheie pe care, într-un astfel de caz, oamenii le pot căuta:

  • Pantofi custom made
  • Pantofi pe comandă
  • Pantofi realizati la comandă
  • Panotofi din piele pe comandă
  • Încălțăminte la comandă

Dacă mergem mai departe și presupunem că tu chiar comercializezi încălțăminte la comandă, cuvintele de mai sus, sunt cuvinte pe care să le incluzi în conținutul de pe site-ul tău.

Optimizezi textele, optimizezi imaginile, optimizezi descrierele meta ș.a.m.d.

Cum să faci primii pași în SEO?

Cum găsești și cum alegi cuvintele cheie potrivite?

Există două modalități prin care poți găsi cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău.

  1. Te gândești singur la ele
  2. Folosești Google Keyword Planner

Pentru prima variantă, îți recomandăm să te pui în locul potențialului tău client și să deduci logic, iar pentru cea de a doua variantă, introduci în tool-ul menționat, cuvântul sau expresia care reprezintă nucleul afacerii tale și obții o serie de expresii sau fraze derivate.

Un ultim sfat în ceea ce privește cuvintele cheie: atunci când scrii conținut, scrie pentru oameni, nu scrie pentru Google. Folosește cuvintele cheie acolo unde se potrivesc în mod firesc și nu încerca să păcălești motoarele de căutare, înghesuindu-le, pentru că nu ai să reușești. E nevoie de conținut de calitate.

Acum că ne-am lămurit și ai aflat necesarul despre cuvintele cheie, să trecem la titluri.

Titlurile au dublu rol: fac conținutul mai ușor de citit și îmbunătățesc textul și din punct de vedere estetic.

Fiecare text de pe site-ul tău are nevoie de titluri și de subtitluri. În editorul de text subtitlurile pot fi setate cu ajutorul heading-urilor. Sunt etichetate ca H1,H2,H3 etc.

Câteva reguli legate de subtitluri ar fi: în H1 trebuie să existe cuvânt cheie, subtitlurile nu trebuie să fie mai lungi de 65 de caractere.

După cuvinte cheie și titluri, vă propun să vorbim despre link-uri.

  • Link-urile interne face experiența vizitatorului, pe site-ul tău, mai ușoară și î ajtă să găsească mai mult conținut relevant.
  • Link-urile externe nu te ajută doar din perspectiva SEO ci și din perspectiva de marketing și din cea a vizitatorului.

Alte detalii importante legate de servicii SEO ON PAGE

Când vine vorba de optimizare pentru motoarele de căutare nu uita de meta-descriere. Meta-descrierea este fraza care apare sub titlul articolului tău, în căutările Google. Alt aspect demn de memorat este denumirea imaginilor incluse în site. Ne întoarcem la ipoteza site-ului cu pantofi realizați la comandă. Atunci când urci o imagine cu pantofi, ai grijă să nu se numească imagine123. Ar fi bine să îi pui o denumire relevantă, precum – pantofi la comanda.jpg.

Cum să nu greșești atunci când faci SEO?

Dacă abia faci primii pași cu SEO, greșelile sunt inevitabile, dar avem câteva sfaturi pentru tine:

  • Să nu neglijezi importanța conținutului din site
  • Să nu exagerezi cu plasarea cuvintelor cheie
  • Să publici în mod constant conținut

Concluzii servicii SEO:

Strategiile SEO sunt complexe și este indicat să apelezi la o agenție specializată și cu experiență. Totuși, dacă vrei să fii familiarizat cu acest fenomen, urmează pașii pe care ți i-am detaliat mai sus și ai să poți observa o diferență în bine, în ceea ce privește website-ul tău.

Într-un articol viitor, vom vorbi despre SEO ON PAGE vs. SEO OFF PAGE. Sau mai bine spus, cum să ne folosim de ambele, pentru a obține rezultatele dorite.

Dacă ai nevoie de servicii SEO, nu ezita să ne dai un mail și cu siguranță, te putem ajuta să obții rezultatele dorite.

Pentru a vedea toate serviciile oferite de noi, află mai multe aici.

Dacă vrei să mergi mai departe și nu te limitezi doar la marketing online, îți propunem o colaborare și pe partea de producție publicitară.